Konsorcium Deloitte Czech Republic a Bovis Lend Lease, které se do soutěže přihlásilo překvapivě jako jediné, přišlo s nabídkovou cenou necelých 90 milionů korun. Radit státu má do konce roku 2006.
Systém, kterým se bude mýtné v České republice měřit, vzejde právě z této soutěže. Ujeté kilometry na dálnicích bude měřit buď jako v Rakousku mikrovlnná technologie, nebo jako v Německu satelit. Soutěž má být technologicky neutrální. Státu půjde hlavně o to, aby byl dodavatel schopen spustit systém co nejdříve a aby za něj stát zaplatil co nejméně.
Původní termín spuštění systému 1. ledna 2006 vláda vzdala. Nyní chce zavést mýtné během roku 2006. V první fázi původně měla platit vozidla nad 7,5 tuny, a to na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Řídící výbor projektu ale nyní přišel s tím, že by platit měly buď jen kamiony nad 12 tun jako v Německu, nebo všechna nákladní vozidla nad 3,5 tuny jako v Rakousku.
K novému rozhodnutí přispěly výsledky měření intenzity dopravy. Podle nich je podíl vozidel nad 7,5 tuny a do 12 tun na růstu dopravních výkonů zanedbatelný. Náklady na správu systému pro vybírání peněz od vozidel nad 7,5 tuny by tak podle dřívějšího vyjádření ministra očekávaný výnos ani nepokryl.