"Na první pohled je jasné, že žádná cenová válka se v České republice nekoná," komentoval výsledky šéf dánské společnosti Strand Consult John Strand. Vysoké marže vysvětlil nižšími náklady tuzemských operátorů a relativně vysokou cenou za provolanou minutu, uvádí MfD. Přibližně 5,50 koruny za minutu hovoru patří k vyššímu evropskému průměru.
Před ČR je šest západoevropských států, suverénně nejdražší je Švýcarsko, kde se za minutu volání platí v průměru téměř 11 korun. Naopak oázou levného telefonování jsou Spojené státy, kde 60 vteřin hovoru přijde na 1,80 koruny.
"Míra nevěry", která měří procento zákazníků, kteří měsíčně utečou ke konkurenci, se v ČR dlouhodobě pohybuje pod jedním procentem. Věrnější jsou jen Švédové a Turci.
Větší změny cen a poměru sil na trhu se podle MfD očekávají ve dvou momentech. První nastane na podzim, kdy se Oskaru ujme Vodafone. Druhým je příchod dalšího operátora na trh. Podle MfD je Česko v hledáčku easyMobile, který patří do stáje Haji-Ioannou Steliose, majitele nízkonákladové letecké společnosti easyJet. Mezi zájemce ale patří i GTS Novera, která jedná s Oskarem.
Průměrný Čech protelefonuje denně jen necelé tři minuty, poznamenává deník. Mobilních čísel je sice v ČR více než obyvatel, ale lidé si téměř nevolají.