Nová organizační struktura
Nová organizační struktura mezinárodních finančních služeb skupiny ING, která vstupuje v platnost od června 2005, by měla přispět k efektivnějšímu vytváření hodnot a optimalizaci kvality služeb i finančních výsledků. ING bude tedy nyní fungovat celkově prostřednictvím šesti obchodních linií (Insurance Americas, Insurance Europe, Insurance Asia/Pacific, ING Direct, Retail Banking, Wholesale Banking).
Strategie ING Wholesale Banking v České republice
Nová strategie ING Wholesale Banking si v oblasti instituciálního a korporátního bankovnictví klade za cíl přistupovat ke svým klientům iniciativně a zajišťovat veškeré jejich finanční potřeby. „Vedoucí postavení na trhu instituciálního a korporátního bankovnictví si chceme získat nejen nabídkou produktů s vysokou přidanou hodnotou, ale rovněž maximální spokojeností klientů. Tento cíl musíme podpořit i skvělými prodejními výsledky a výborným vedením“, uvádí Rolf-Jan Zweep. „Díky tomu budeme patřit mezi tři nejvýznamnější hráče na trhu instituciálního a korporátního bankovnictví v ČR.“
Služby instituciálního a korporátního bankovnictví bude ING Wholesale Banking poskytovat pod jednou globální značkou. Díky jednotné značce ING Wholesale Banking umožníme jak našim zaměstnancům, tak našim klientům rozeznat přeměnu směrem k jednotné globální kultuře
ING Wholesale Banking se v České republice zaměřuje na čtyři konkrétní skupiny klientům, kterými jsou Wholesale Relationship Model Clients, lokální “Blue Chips”, European Business Desk Clients a finanční instituce.
V České republice se bude ING Wholesale Banking od své konkurence na mezinárodním a korporátním trhu odlišovat prostřednictvím proaktivního a zavazujícího přístupu ke klientovi, bezproblémového finančního řešení, globálních odborných znalostí sítě ING, oborového přístupu a znalostem jednotlivých odvětví, silného zastoupení ve střední a východní Evropě a v neposlední řadě prostřednictvím vynikající kvality.
Finanční výsledky ING Wholesale Banking
Částky v mil. eur |
Rok 2004 |
Celkový příjem |
5 105 |
Celkové náklady |
(3 035) |
Náklady spojené s rizikem |
(178) |
Zisk před zdaněním |
1 892 |
Finanční výsledky ING Bank Česká republika
Částky v mil. korun |
Rok 2004 |
Celkový příjem |
886 |
Provozní náklady |
(644) |
Náklady spojené s rizikem |
17 |
Zisk před zdaněním |
259 |
Čistý zisk |
193 |
Hodnota aktiv celkem |
53 685 |
Nové on-line bankovnictví
Jedním z konkrétních kroků, které se ke zmíněným změnám vztahují, je spuštění on-line bankovnictví, které vychází z potřeb našich korporátních klientů www.ingonline.cz. Jeho přednosti představil na dnešním setkání s novináři Roman Truhlář, ředitel ING Wholesale Banking Clients.
Klientům, kteří mají zájem o ING on-line, stačí mít zajištěn přístup k počítači připojenému k internetu a vybavenému čtečkou čipových karet. ING on-line pomáhá udržet ING Wholesale Banking vedoucí postavení v oboru plateb a řízení hotovosti.
To je navíc potvrzeno oceněním Best Cash Management Bank in Central Europe, které je každoročně udělováno Treasury Magement International Magazine a jehož držitelem se ING Wholesale Banking stává pravidelně již šest let, a to od roku 1999.