Telecom začal zákazníky vyzývat k přechodu na nové tarify

13.05.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 13. května (ČTK) - Český Telecom začal tento týden zákazníkům s měsíčním vyúčtováním služeb rozesílat výzvu k přechodu na nové tarify. Přechod na nové ceny se dotkne všech 3,3 milionu pevných linek, které firma provozuje. Zákazníci si buď mohou vybrat jakýkoliv tarif z nového ceníku, nebo je firma automaticky převede na program, který je nejbližší tomu současnému.

Telecom oznámil nové tarify před dvěma týdny jen několik dní poté, co ČTÚ upravil maximální ceny, které si firma může účtovat. U základního tarifu Standard, který používá kolem 750.000 lidí, firma zrušila 102korunový kredit hovorného, snížila měsíční paušál o desetikorunu na 329 Kč a zlevnila hovorné. Zákazník ale kvůli zrušení kreditu může zaplatit měsíčně až o 92 korun navíc. Zrušení kreditu se týká i nejlevnějšího programu Mini, u kterého navíc klienti nově nebudou moci využívat rychlý internet ADSL.

Sdružení obrany spotřebitelů se nelíbí, že chce Telecom převádět lidi na nové tarify i bez jejich souhlasu. Podle vyjádření ČTÚ se však firma řídí cenovým rozhodnutím, a proto souhlas nepotřebuje. Musí jen klienty včas informovat.

Firma bude nabízet pět základních cenových programů pro domácnosti a čtyři zvýhodněné programy pro použití s nabídkou rychlého připojení k internetu Internet Expres. Vedle toho si všichni zákazníci budou moci kombinovat cenové programy se zhruba desítkou nadstavbových balíčků, které obsahují volné minuty pro volání do pevných sítí, na mobil či pro vytáčené připojení na internet. Zřízení pevné linky zlevní z 3966 korun na 595 korun.

O změnu cenového programu mohou klienti žádat na zákaznické lince 800 151 515, v prodejnách Telepoint či na internetu. Příští týden chce společnost na svém webu spustit detailního průvodce přechodu na nové ceny. Kontaktní místa zatím podle sdělení Telecomu žádný výrazný zájem o změnu cenových programů nezaznamenala.

Telecom již několik let volá po tzv. rebalancování cen, tedy možnosti zvýšit měsíční paušální poplatek tak, aby pokrýval náklady na provoz linky. Naopak hovorné má klesat.

Výnosy z hlasových služeb na pevných linkách již několik let klesají kvůli silné konkurenci mobilních telefonů. V pololetí by měla Telecom ovládnout španělská Telefónica, která kupuje od státu 51 procent akcií za 82,6 miliardy korun. V prvním čtvrtletí společnost zvýšila zisk o 12 procent na 1,6 miliardy korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK