ČT televize začala počátkem tohoto týdne rozesílat dopisy, které upozorňují dlužníky na zaplacení koncesionářských poplatků. Od pondělí také zprovoznila placené telefonní linky, kde si lidé mohou svůj dluh ověřit. To, že je služba placená a že televize rozesílá upomínky i lidem, kteří řádně platí, však vyvolalo ostrou vlnu kritiky. Podle některých médií se řada lidí cítí dopisem od ČT dotčena a hodlá proto televizi žalovat.
Česká televize však nehodlá na způsobu vymáhání poplatků nic měnit. Podle Krafla všechny údaje předané firmě BSP Lawyer Partners, která od ČT dluhy odkoupila, prošly nezávislým auditem a jsou podle názoru televize oprávněné. "Samozřejmě, že v tak obsáhlé databázi, vedené společně Českou televizí a Českou poštou, která poplatky od fyzických osob vybírá, nemůžeme vyloučit malé procento chyb," uvedl Krafl.
Pokud by poplatník prokázal na základě příslušných dokladů, že žádný dluh vůči televizi nemá, pak se mu televize omluví a na základě jeho žádosti uhradí náklady spojené s vyřizováním pohledávky na placené telefonní lince, řekl Krafl ve čtvrtek, kdy generální ředitel ČT Jiří Janeček prodloužil lhůtu, během které mohou lidé na písemnou výzvu zareagovat, z 21 na 30 dnů.