...která se specializuje na textilní výrobu. Díky této spolupráci se podařilo jeho firmě získat dlouhodobé kontrakty na výrobu textilního vybavení v Čechách i v zahraničí.
Firma BSV, s.r.o. byla založena v roce 1993 a sídlí v Benešově u Prahy. V současné době vlastní dva výrobní závody s 50 zaměstnanci. Společnost začínala s výrobou textilního rybářského vybavení a v letech 1994/99 spolupracovala se švédskou firmou BRIO při výrobě kočárků pro panenky a některých doplňků ke kočárům na děti. Má zkušenosti s výrobou tašek, batohů, potahů na SOFA, dětských autosedaček, potahů na sedačky do aut a koženkových sedáků.
„Před 3 lety mě oslovil obchodník z ABC Českého Hospodářství, zda bych nechtěl využít služeb elektronického tržiště,“ uvádí pan Jaroslav Fiala, jednatel společnosti BSV, s.r.o. „Přece jen to bylo v roce 2002 a takový způsob obchodování nebyl v Čechách příliš známý a obvyklý. Nicméně jsem rozhodl tuto formu obchodu vyzkoušet,“ dodává Fiala. B2B tržiště nabízí uživatelům zprostředkování obchodních příležitostí přísunem nejčerstvějších poptávek a nabídek z 27 oborů od 30 000 firem z ČR i ze zahraničí. Pan Fiala využívá tržiště k odběru poptávek po zboží, které jeho společnost vyrábí. „Téměř každý den najdu v emailu aktuální poptávky po textilním zboží a v současné době mi spolupráce s www.abc.cz přinese přibližně 3 zakázky za měsíc v objemu cca půl milionu korun,“ říká pan Fiala. Přestože většina poptávek a nabídek se orientuje spíše na vnitřní trh v České republice, BSV nastartovalo několik dlouhodobých kontraktů i se zahraničními partnery. „Dodáváme např. okolo 10 000 potahů měsíčně na matrace pro největší anglickou nábytkářskou firmu a přibližně 4 000 potahů na matrace jako subdodavatel IKEA. Dále spolupracujeme s několika menšími odběrateli v Anglii, Německu a Rakousku. Specialitou v našem oboru je i výroba čalounění do lodí, kapitánských křesel a další součásti textilní výbavy lodí a jachet švédských a norských výrobců,“ dodává Fiala.
Přestože se podle posledního průzkumu výzkumné agentury Economist Intelligence Unit (EIU), zaměřeného na využívání takzvaného e-byznysu a přístupu k internetu, Česká republika dostala na nelichotivém 29. místo, odborníci tvrdí, že velmi dobře jsme hodnoceni v oblasti e-govermentu (zejména elektronická tržiště, podpis) a rozšířenosti mobilních telefonů. Naopak velkým nedostatkem je drahý a pomalý přístup k internetu. V e-byznysu má v celosvětovém měřítku Česká republika stále mezery, avšak trend obchodování na internetu v podobě B2B tržišť patří mezi jeho silnější stránky. ABC Českého Hospodářství tuto situaci jen potvrzuje: o klienty nemá nouzi, naopak jejich počet neustále narůstá. Do dneška se zaregistrovalo více než 23 000 uživatelů a každý den přibývají další.
ABC Českého hospodářství, a. s., je největší české B2B tržiště Poptávek a nabídek, které zprostředkovává obchodní příležitosti malým firmám i velkým společnostem z Čech i ze zahraničí. Každý den lze na www.abc.cz najít více než 7 000 aktuálních nabídek a poptávek z 27 oborů od 30 000 firem z ČR i ze zahraničí.