"Hlavní výrobní kampaň začíná každoročně v červnu. V největší špičce od srpna do prosince budeme mít 3000 lidí," dodal. Firma přijme nové lidi hlavně kvůli silně rostoucímu zájmu o televizory s plazmovými obrazovkami a obrazovkami z tekutých krystalů. Tyto přijímače, jejichž výrobu zahájil Panasonic loni v dubnu, mají od dubna 2005 do března 2006 tvořit polovinu produkce. Loni podnik vyrobil 1,6 milionu televizorů, letos plánuje 1,8 milionu kusů.
Nábor už Panasonic zahájil. Přijímá nejvíce vyučené lidi, většinou na dobu určitou. Firma nabírá stále více Slováky, neboť v Plzni a okolí má problémy s nedostatkem pracovních sil.
"Vyučených je na trhu práce nedostatek, hlavně díky velkému zájmu firem z průmyslové zóny Borská pole," uvedla analytička úřadu práce Magdalena Čadová. Nezaměstnanost v Plzni je nyní velmi nízká - 6,0 procenta, o práci se uchází necelých 6000 lidí.
Kapacita podniku je dostatečná, výroba klasických televizorů funguje ve dvousměnném provozu, LCD a plazmové přijímače firma produkuje ve třech směnách. Za několik týdnů také tato výroba dvousměnná. "Budeme tak mít připravenu celou další směnu na případný růst poptávky," dodal.
Zájem o plazmové a LCD televizory výrazně roste, zejména v západní Evropě. Obchodní řetězce v Německu a Velké Británii už klasické televizory vyřazují ze svého portfolia," uvedl Jaroslav Souček ze správy společnosti.
Podnik zatím neplánuje výstavbu dalších hal, ale lépe využívá současné výrobní plochy. "Asi 160 milionů korun vložíme do nového technologického uzlu na osazování desek tištěných spojů, který zprovozníme v září," uvedl Ratislav. Dosud firma tyto díly dovážela z Japonska a jižní Asie. Dalších zhruba 100 milionů dají letos Japonci do rozšíření finální montáže.
Japonci investovali v Plzni od roku 1996 přes 3,5 miliardy korun. Podnik je stoprocentní dceřinou firmou Panasonic Europe, která je součástí koncernu Matsushita Electric.