Vyjednávání vázlo kvůli požadavku strojvůdců na zvláštní příplatek pro jejich profesi. To však bylo nepřijatelné pro vedení firmy i pro ostatní odboráře. Strojvůdci nakonec přistoupili až na návrh řešení sporu, který předložila zprostředkovatelka.
Na dráze se podle návrhu zprostředkovatelky nyní po podpisu kolektivní smlouvy začne vyjednávat o změnách tarifního zařazení některých profesí, včetně strojvůdců. Změna tzv. sborníku prací, tarifního zařazení profesí a systému odměňování na dráze by měla přitom být komplexní. Nová verze by měla lépe odrážet náročnost jednotlivých činností a odpovědnost zaměstnanců. Strojvůdci předpokládají, že tak jejich profese bude lépe ohodnocena.
Podepsání dohody bylo jednou z priorit nového generálního ředitele Josefa Bazaly. Kvůli tomu, že kolektivní dohoda nebyla na dráze dlouho uzavřena, totiž hrozilo, že se o 2000 až 2500 zvýší počet lidí, které ČD letos chtějí propustit. Nyní je však podle Šťáhlavského zřejmé, že počet pracovníků se sníží letos jen o původně plánovaných 6000 lidí. Větší část z nich využije tzv. doprovodný sociální program, a odejde tedy s vysokým odstupným. Podnik, který je největším zaměstnavatelem v zemi, má celkem 70.000 pracovníků.
Kvůli tomu, že v některých regionech ČD údajně propouštěly lidi nad rámec tohoto programu, hrozilo Odborové sdružení železničářů stávkou. Nakonec se však s novým vedením dohodlo na vytvoření komise, která všechny sporné případy propuštěných železničářů posoudí, a v opodstatněných případech vezme vedení podniku výpovědi zpět.