Na úspěchu se podepsaly jak suverénní výkony favoritů v úvodní části mistrovství, tak setrvání českého národního týmu až do posledního zápasu šampionátu.
Největší zájem zaznamenala sázková kancelář Tipsport o zápasy českého národního týmu se soupeři ze Švýcarska a USA. Poslední dva duely českého týmu proti Švédsku a Kanadě již neměly jednoznačného favorita a proto byli i sázkaři zdrženlivější.
Česko bylo před začátkem turnaje s kursem 4:1 největším favoritem a věřila mu i největší část sázkařů – polovina jich tipovala na titul světového šampióna právě náš tým. Suverénní postup národního týmu turnajem společně s vírou sázkařů v český úspěch ve svém důsledku znamenaly, že se společně s našimi hokejisty mohou radovat i všichni ti, kteří jim věřili – sázkaři v součtu vydělali více, než prosázeli.
75 % sázkařů věřilo ve finálovém duelu ve vítězství našich, na které vypsal Tipsport kurs 2,1:1. Nejodvážnější dva sázkaři z Červeného Kostelce a Ostravy si tak při sázce 40.000,- Kč osladili naše vítězství navíc výhrou ve výši 84.000,- Kč. Několik desítek sázkařů dokonce uhádlo přesný výsledek finále. Naopak sázkař z Brna může jen litovat nedostatku víry ve vítězství českých barev - vsadil 120.000,- Kč na vítězství Kanady.
Po celou dobu mistrovství navíc Tipsport rozdával ceny sázkařům fandícím hokeji ve sportbarech. Po celé České republice se pohybovaly hlídky Tipsport revizorek a odměňovaly ty fanoušky, kteří si u Tipsportu vsadili na televizní zápasy. Celkem tak hokejoví sázkaři, kteří v barech měli u sebe tiket od Tipsportu, na němž byla sázka na právě probíhající utkání, získali desítky placatek, půllitrů a sportovních triček Tipsport, ale rovněž 14 kusů hodinek značky Tissot z limitované série vyrobené v počtu 3333 kusů speciálně u příležitosti letošního světového šampionátu.
„Jsme rádi, že letošní šampionát byl pro fanoušky skutečnou událostí zakončenou navíc zlatou tečkou,“ komentoval průběh mistrovství tiskový mluvčí společnosti Tipsport Lubomír Ježek. „Přestože sázková kancelář Tipsport na mistrovství světa prodělala, hodnotíme jej velmi kladně. Tipsport jako generální sponzor hokejové extraligy spojil s tímto sportem v minulých letech své reklamní aktivity a světový šampionát skvěle završil historicky nejkvalitnější hokejovou sezónu, ve které se našim divákům předvedla ta největší česká esa. Z dlouhodobého hlediska je proto pro nás mezinárodní úspěch českého hokeje velmi dobrou zprávou.“