Cestovní kanceláře již prodaly přes polovinu své letošní nabídky

20.05.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 20. května (ČTK) - Cestovní kanceláře již vyprodaly přes polovinu připravených zájezdů. Zájem je jako každoročně o Chorvatsko, Egypt a Řecko. Nárůst prodeje sledují CK u levných pobytů v Bulharsku. Poptávka se skokově zvýšila po pobytech v Turecku, a to díky zrušení vízové povinnosti. Tvrdí to velké cestovní kanceláře, které oslovila ČTK.

Celkem letos do ciziny pojede podle odhadu agentury Mag Consulting 3,7 milionu Čechů, z toho zhruba 1,2 milionu s cestovní kanceláří. Jen v letní sezoně vyjede za hranice asi 2,5 milionu lidí, přičemž nabídky kanceláří využije 800.000 z nich.

Například Fischer, který již vyprodal přes polovinu své nabídky, má v hlavní sezoně u nejoblíbenějších destinací některé hotely již zcela vyprodány. Podle mluvčího CK Fischer Dana Plovajka proto nyní CK posiluje nabídku některých kapacit, o které byl enormní zájem. Zvyšuje také počty letů, a to hlavně do Egypta, Tuniska nebo na Mallorku.

Čeští turisté v posledních letech kupují stále méně zájezdů na poslední chvíli, tzv. last minute. Zvyšuje se naopak počet zájezdů, které lidé nakupují dlouho před termínem své dovolené. Využívají tak vysokých slev, které cestovní kanceláře v předprodeji nabízejí.

Do kategorie last minute spadá přesto zhruba třetina prodaných zájezdů. Ve výprodeji zájezdy nakupují především klienti, kteří chtějí ušetřit, ale také ti, kdo z pracovních důvodů nemají možnost si dlouhodobě plánovat dovolenou. Naopak lidé, kteří si chtějí vybírat z co možná nejširší nabídky, volí nákup zájezdu dlouho před odjezdem. Podle Beránka je takových klientů asi 27 procent.

Například CK Firo Tour prodala letos před sezonou o 20 procent víc zájezdů než loni. "Klienti chtějí mít raději dovolenou zajištěnou dříve, aby měli možnost širší nabídky konkrétních kapacit," řekla Šárka Matelová z marketingu CK.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK