Do konce příštího roku by měla Evropská komise rozhodnout o postupu, který by vedl k dokončení liberalizace vnitřního poštovního trhu k začátku roku 2009.
Monopol na části trhu má poště umožnit poskytování základních služeb na celém území za dostupné ceny bez dotací státu. Konkurence se zatím zaměřuje na lukrativní expresní služby a přepravu zboží, u kterých neexistuje žádné omezení. Podíl konkurentů se v jednotlivých neregulovaných oblastech pohybuje od 20 do 40 procent. Poště konkurují především společnosti DHL, TNT, UPS, Mediaservis a Messenger.
Letos v únoru pošta zdražila některé své služby v průměru o 14 procent. Například poslání obyčejného dopisu stojí 7,50 Kč místo 6,50 Kč. Nejvíce podražily poštovní poukázky, kde je rozdíl v ceně až 14 korun.
Firmě loni poklesl čistý zisk o třetinu na 444,6 milionu korun. Tržby naopak stouply o pět procent na 15,89 miliardy korun.
Státní podnik Česká pošta provozuje 3400 poboček a zaměstnává přibližně 39.000 lidí. Letos hodlá snížit stav zhruba o 500 zaměstnanců.