ŘSD: Na opravy dálnic bude letos méně peněz než loni

26.05.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 26. května (ČTK) - Na opravy dálnic bude letos méně peněz než v loňském roce. K dispozici je zhruba 250 milionů korun, což je sice srovnatelné s původním přídělem v loňském roce, loni však po rekordně nákladné zimě Státní fond dopravní infrastruktury silničářům výrazně přilepšil. Letos o možnosti zvýšení peněz na opravy Ředitelství silnic a dálnic s fondem zatím vyjednává, řekl na dnešní tiskové konferenci provozní ředitel ŘSD Otakar Vacín.

Zima odčerpala celou polovinu prostředků, které má ŘSD vyčleněnu na celoroční údržbu dálnic, a třetinu peněz, které má na silnice 1. třídy. Celkem podnik, který od letošního roku spravuje pouze dálnice, rychlostní komunikace a silnice 1. třídy, v zimě utratil 775 milionů korun.

Letos se plánují opravy na 17 místech nejstarší a zároveň nejfrekventovanější české dálnice D1. Rekonstruovat se bude například most na 53. kilometru dálnice a od června do konce listopadu tak bude uzavřen celý pravý jízdní pás. Na Vysočině se bude opravovat most na 144. kilometru a také zde bude dlouhodobě - od konce srpna do října - uzavřen celý pravý jízdní pás. Další mosty se budou opravovat od června do srpna na 195. kilometru a v srpnu a září na 113. kilometru. Ostatní uzavírky budou trvat vždy jen několik týdnů.

Na dálnici D5 se budou opravovat dva mosty, provoz bude však omezen vždy jen tři týdny. Na dálnici D11 se opravovalo v dubnu a květnu. Uzavírka pravého jízdního pásu od třetího do sedmého kilometru by měla skončit v pátek. S plánovanými omezeními musí řidiči počítat také na rychlostních komunikacích.

ŘSD se podle generálního ředitele podniku Petra Laušmana snaží uzavírky organizovat tak, aby co nejméně omezovaly provoz. Například na D1 mezi Prahou a Brnem, kde před uzavírkami vznikají tradičně dlouhé kolony, bude ŘSD opravovat maximálně tři úseky současně. Při opravách na kterékoli dálnici se podnik snaží zachovat provoz ve čtyřech jízdních pruzích. V poslední době také při výběrových řízeních na dodavatele stavby tlačí, aby dobu oprav co nejvíce zkrátili.

Kolony ale podle něho nezpůsobují jen opravy silnic, ale často také chování řidičů. V Česku není vžitý způsob tzv. zipování, který urychluje sjíždění vozidel do jednoho pruhu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK