České ženy podle průzkumu plánují až 67 procent nákupů a impulzivně se rozhodují ve 31 procentech nákupů, například když v obchodě narazí na výhodné ceny či je upoutá výrazné umístění výrobků v prodejně. Větší zálibu v plánovaní mají v EU pouze Italky, které tak činí v 77 procentech nákupů. Naproti tomu ve Velké Británii je poměr obrácený a podíl impulzivních nákupů je bezmála 64 procent. Plánované nákupy činí u Britek pouze 33 procent.
"Především starší (české) respondentky nakupují specificky plánovitě a do obchodu přicházejí s jasně definovaným seznamem položek, které také většinou bez výraznějších změn nakoupí," stojí ve studii. Čím jsou ale české ženy mladší, tím více se rozhodují o nákupu až v prodejnách. "Výrazně impulzivněji nakupují nejmladší ženy ve věku 21 až 30 let, které jsou svobodné a zaměstnané," uvádí studie.
Nákupní chování žen podle odborníků ovlivňuje mnoho faktorů. Pro neplánovaný nákup určitého zboží se ženy mohou rozhodnout například tehdy, když si v prodejně všimnou poutače na zlevněné zboží, či si vybaví televizní reklamu na určitý výrobek. Důležitou roli hrají lákavé obaly, různé ochutnávky, propagační akce či strategické umístění výrobků například poblíž pokladny. Někdy stačí i to, když žena uvidí postávat u regálu se zbožím shluk lidí.