Vedle ČR zaznamenaly v pětiletém srovnání vzestup tržeb z reklam noviny v dalších osmi státech Evropské unie. Nejlépe si vedl denní tisk na Slovensku (114,85 procenta), v Polsku (98,6 procenta), v Litvě (93 procent), Lotyšsku (45,51 procenta) a v Maďarsku (44,56 procenta). Příjmy z reklamy naopak klesly v sedmi státech EU. Mezi nejpostiženější patřily Francie s minus 23 procenty a Itálie s poklesem o 16,3 procenta.
Ve srovnání roku 2004 s rokem 2003 zaznamenaly největší propad řecké noviny, které ztratily 22,7 procenta reklamních tržeb. V ročním srovnání si nepatrně polepšil japonský denní tisk, který po třech letech poklesu zažil první lehký růst o 0,01 procenta.
Mohutně těžil z reklamy naopak čínský denní tisk, který si připsal v ročním srovnání k dobru 29procentní nárůst a v pětiletém období růst o 116 procent. Mírněji, o 31 procent, si polepšil ruský tisk. Z útlumu se vzpamatovává druhým rokem největší světový trh denního tisku ve Spojených státech. V roce 2004 zvedl tržby z reklamy o 3,93 procenta a v roce 2003 o 1,9 procenta. Předtím zaznamenával dva roky propad.