Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj potvrdil vyšší prodej u všech točených značek - Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel i prémiové dvanáctky Pilsner Urquell. Nejvyšší nárůst ale letos neznamenalo nejprodávanější české pivo Gambrinus, ale Radegast, desítka i dvanáctka. "Zajistila to severní Morava," řekl mluvčí pivovaru Alexej Bechtin. Prazdroj nemusel posilovat směny, víkend byl standardní špičkou. Problémy s dodávkami nebyly.
O pětinu vyšší denní prodej piva v porovnání s loňskem měl o víkendu Budějovický Budvar. Podle mluvčí Denisy Mylbachrové zvýšil pivovar za celý květen prodej zhruba o 17 procent.
"Prodej točeného piva je v posledních dnech pětkrát vyšší, než bývá obvyklé," řekla mediální zástupkyně moravských pivovarů Holba a Zubr Hana Matulová. Horké počasí pomohlo i pivovaru Starobrno. Podle jeho ředitele Františka Krakeše se jen za víkendové dny nárůst prodeje pohyboval mezi 25 až 30 procenty. Největší zájem byl o výčepní pivo a jedenáctku Medium.
Vyšší tržby a obsazenost mají díky rekordním teplotám i hostinští a provozovatelé restaurací. Například jihočeská pivnice Jacht klub v chatové oblasti u rybníka Bezdrev hlásí poslední dny zcela plno. "O víkendu tu bylo po oba dny nabito," řekl provozovatel Karel Machart. Podotkl, že oproti chladnému začátku května má nyní jeho podnik o třetinu vyšší tržby.
"Prodej piva nám o víkendu vzrostl o třetinu. Pila se hlavně desítka Gambrinus i řezaná piva," uvedl číšník z restaurace U Horbenů v Plzni na Hradišti, která je díky velkému venkovnímu sezení a blízkosti řeky Úhlavy jedním z nejnavštěvovanějších letních míst v Plzni. Také restaurace Transkemp u přehrady Hracholusky, významného rekreačního centra v Plzeňském kraji, prodala za víkend o třetinu piva více.
"Výrazně více jsme prodali nealkoholických nápojů a vinných střiků, na prodeji piva se horka neprojevila," uvedl naopak šéf známé restaurace U Mansfelda v centru Plzně Zdeněk Prošek.
Češi pijí sudové pivo stále více. Podle svazu pivovarů Jana Veselého jej vypili loni 53 procent, zbylých 47 procent si kupují domů, ve zbytku Evropy je to 70 procent. Podle Bechtina je situace dána tím, že přibývá restaurací včetně venkovních. Lidé raději chodí ven, kde si dávají stále častěji pivo i ženy.