Za Ústecký kraj smlouvu uzavřel hejtman Jiří Šulc a generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Kraj si v rezervě ponechal několik milionů korun, které může po vyhodnocení ztrátovosti spojů drahám přidat. Sto milionů korun, které kraj rozhodl nevyplatit železničářům, použije samospráva na opravu silnic, řekl před týdnem novinářům Šulc.
Nevytížené spoje přes protesty některých starostů, zejména ze Šluknovského výběžku, Litoměřicka a z obcí v Krušných horách, přestanou jezdit 12. června, kdy začne platit nový jízdní řád. Na 26 tratích ubude 50 spojů a dalších 90 bude jezdit omezeně. "Menší počet spojů pojede ráno a v noci, omezeně budou jezdit některé vlaky o víkendech," vysvětlil Hinterholzinger.
Cestující se o úpravách v železničním jízdním řádu dozvědí na informacích u Českých drah nebo na internetových stránkách Ústeckého kraje. Nové jízdní řády si mohou cestující zakoupit v osobních pokladnách na nádraží. Zdarma dostanou přehled změn ti, kteří si jízdní řád zakoupili již dříve.
Samospráva by nyní měla proplatit drahám ztrátu za spoje, které jezdily v prvním čtvrtletí. "Fakturu jsme předali kraji, dostat bychom měli již automaticky také peníze za duben až červen," uvedl Hinterholzinger. Provoz od začátku roku hradily dráhy z vlastních zdrojů.
Kraj se podle Šulce z vyjednávání o jízdním řádu poučil. "Na rok 2006 dohadujeme jízdní řád už nyní, hotový by měl být do konce června," řekl Šulc.
Královéhradecký kraj jako poslední z regionů smlouvu neuzavřel. Podle jeho zástupců bude dohoda podepsána asi do dvou týdnů. Dráhy od hradeckého hejtmanství dostanou necelých 280 milionů korun, to je o 15 procent méně než žádaly. V kraji kvůli tomu bude zrušeno asi 18 železničních spojů.