"Já to nyní nemohu potvrdit ani vyvrátit," řekl listu mluvčí kolínské automobilky Matěj Matolín.
Automobilka už o Enomotově odchodu informovala vedení města, dodává MfD. "Už to několik dní víme," řekl deníku nejmenovaný zdroj z kolínské radnice.
Enomoto začal řídit projekt pár měsíců poté, co se továrna začala stavět, a byl dva roky zodpovědný za přípravu výroby. Její organizaci má ve francouzsko-japonském závodu na starosti Toyota. Je tedy pravděpodobné, že jej nahradí opět manažer z Japonska.
Pod Enomotovým vedením vyrostl v Kolíně nejmodernější závod, jaký má Toyota ve své flotile. Enomoto pracuje v Toyotě celou svoji kariéru. Do Evropy jej druhá největší světová automobilka vyslala v roce 2001, aby řídil plány na společný malý vůz z Peugeotem a Citroënem. Enomoto si nechal na vizitku vepsat mezi jméno a příjmení i slovo Kolín, aby si jeho kolegové v Japonsku lépe zapamatovali, kde vyrůstá nová továrna Toyoty.
TPCA zahájila komerční výroba na konci února a do konce května vyrobila přes 11.000 vozů. Do konce roku by z jejích linek mělo sjet přes 100.400 aut. Na trhu se objeví začátkem června. Z celkového počtu vyrobených aut má každá značka, tedy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 po třetině.