Cedulky upozorňující na slevy postupně zaplňují výlohy například pražského nákupního centra Vinohradský pavilon. Lidé mohou v tamních obchodech nakoupit se slevou 30 až 70 procent letní kostýmy, až o polovinu je levnější značkové spodní prádlo a plavky a o 30 procent klesly ceny jarního a letního oblečení pro mladé. Až o několik desítek procent klesly také ceny parfémů.
Část sezónního zboží v těchto dnech zlevnily také obchody HUDYsport. Například v prodejně HUDYsport v pražské Slezské ulici cena letní pánské košile klesla o zhruba 1100 korun na 750 korun. O několik desítek procent jsou zde nižší rovněž ceny vybraných mikin, dámských triček či sportovních kalhot určených pro pobyt v jarní a letní přírodě.
Velké obchodní řetězce, které loni slevy jarního a letního zboží odstartovaly v závěru června, zatím sezónní výprodeje nezahájily. Mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková dnes ČTK řekla, že již za několik týdnů budou kromě oděvů zlevněné také sportovní či kempinkové potřeby. "Ceny u vybraných výrobků půjdou dolů až o několik desítek procent," uvedla.
V Česku začínají letní slevy rok od roku dříve a kopírují tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují v Evropě velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.
"Letní snížení cen se oproti minulosti stále častěji uplatňuje v dalších segmentech maloobchodního trhu. Se sezonními výprodeji se tak spotřebitelé setkávají například v obchodech se sportovními potřebami, zahradní technikou či kosmetikou," řekla již dříve ČTK mluvčí GE Capital Multiservis Eva Chaloupková.
Obchodníci se shodují na tom, že díky velkým sezonním výprodejům si uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Podle odborníků obchodům sice kvůli sezonním slevám pravidelně roste počet zákazníků, na druhou stranu ale obrat většinou vykazuje mírný pokles.