ČOI letos dostala 260 stížností klientů bank, hlavně na poplatky

08.06.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 8. června (ČTK) - Česká obchodní inspekce (ČOI) dostala od začátku letošního roku zhruba 260 stížností klientů bank, kterým nejvíce vadí výše a změny poplatků. Zprávu zaměřenou na bankovní poplatky dnes ČOI poslala ministerstvu financí, které kvůli ochraně klientů bank uvažuje o změně zákonů. Vyjádření bank ČTK shání.

Ústřední ředitel ČOI Jiří Pěkný dnes ČTK řekl, že počet stížností klientů bank se začal zvyšovat na začátku roku. "Podněty se týkaly nejčastěji účtování nepřiměřených poplatků, jejich změn, nedostatečné ochrany platebních karet proti zneužití, porušování zákona o cenách či klamavé reklamy. Podání směřovala na 11 bankovních subjektů," uvedl Pěkný.

ČOI zatím předala pět podnětů Úřadu pro hospodářskou soutěž, jednu stížnost postoupila České národní bance a jedno upozornění na klamavou reklamu předala živnostenskému úřadu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK