Firma, která se v poslední době potýkala s nedostatkem zakázek, tak naplňuje strategii co nejrychleji se vrátit na trh služeb pro zákazníky dříve vyrobených letounů Aero L-39 a L-59, jejž firma v minulosti opustila. Mluvčí dodal, že Aero letos čeká uzavření několika dalších civilních a vojenských kontraktů.
Dohoda s Tuniskem je historicky prvním obchodním případem, kdy bude společnost zajišťovat generální opravy letounů L-59, které Aero do regionu dodalo v letech 1995 až 1996. Počet dodaných letadel obě strany tají.
Generální opravy jsou zajišťovány v pravidelných cyklech obvykle po uplynutí určité části celkové provozní životnosti. Na programu se podílí řada dalších českých podniků, zejména Praga Hostivař, Prim Tool Šternberk, Technometra Radotín, Jihlavan Jihlava, Jihostroj Velešín, LOM Praha, LP Praha, Mesit Uherské Hradiště, Mikrotechna Modřany a PBS Velká Bíteš.
Aero vyrobilo kolem 3000 letounů L-39 a L-59. Zhruba dvě třetiny z nich stále létají ve více než 20 vojenských letectvech světa.
Aero se loni na podzim rozešlo s tehdejším strategickým partnerem, společností Boeing, který firmu řídil od roku 1998. Podíl i dluhy podniku, které loni a letos zatížily státní rozpočet devíti miliardami korun, převzal stát. Firma stále jedná o zakázkách na prodej svých vojenských letounů L159. Podnik jich v minulosti vyrobil pro armádu zhruba sedm desítek, letectvo ale následně snížilo zakázku na třetinu a firma se zatím neúspěšně snaží zbylé letouny prodat.