Díky prodeji Českého Telecomu získá vláda potřebné finanční prostředky, zatímco pro Telefóniku nákup znamená především vstup na nové trhy. Telefónica prozatím ve východní části Evropské unie nepůsobila.
Telefónica chce zachovat Telecom jako stabilní a rozvíjející se firmu, která bude mít možnost vlastní expanze do zahraničí. Ponechat si chce i mobilního operátora Eurotel, ve kterém Telecom drží 100 procent. Španělé mohou Telecomu předat zkušenosti při poskytování vysokorychlostního internetu, internetového obsahu nebo budování mobilní sítě třetí generace.
Český Telecom je nejziskovější telekomunikační společností ve východní Evropě. Na českém trhu provozuje 3,4 milionu pevných linek a prostřednictvím Eurotelu má i 4,6 milionu uživatelů mobilních telefonů.
Telefónica se dosud zaměřovala především na španělsky mluvící trhy v Evropě a Jižní Americe, kde má kolem 123 milionů zákazníků. Po koupi Telecomu vzroste počet jejích klientů na 130 milionů. Světová trojka se chce prostřednictvím akvizic, jako byl nákup Telecomu, stát v roce 2008 největším operátorem na světě.