Brazilci se chystají zhustit železniční síť, české firmy chtějí být u toho

13.06.2005 | , CzechTrade
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brazilská železniční síť je v neutěšeném stavu. S krachujícími železnicemi minulé vlády pohřbily i nákladní železniční přepravu. Nyní Brazilci chtějí vybudovat síť železnic od základu novou. To je velká příležitost zejména pro české firmy, které patří v tomto oboru k nejlepším.

Agentura CzechTrade bude proto mezi 14. – 16. 6. 2005 v Rio de Janeiru prezentovat tuzemské výrobce železničních a kolejových vozidel na mezinárodním veletrhu Brasil Rail and IHHC 2005. V rámci asistenční pomoci českým exportérům zástupce CzechTrade v Brazílii na tomto prestižním veletrhu představí brazilským provozovatelům železnic, servisním společnostem, poskytovatelům služeb a výrobcům v oboru nejdůležitější zástupce českého průmyslu železničního strojírenství a kolejových vozidel. Rekonstrukce železnic a investice do výstavby, zprovoznění a vybavení nových úseků patří mezi priority současné brazilské vlády. Tím se pro české firmy otevírají příležitosti účastnit se v tendrech a participovat na subdodávkách pro tento zámořský trh.

CzechTrade v rámci brazilského mezinárodního veletrhu pomůže rozvinout povědomí zahraničních subjektů o službách agentury na latinskoamerickém trhu, ale především umožní prezentovat technologické a výrobní možnosti, které mohou české firmy brazilskému trhu nabídnout,“ říká Jitka Hanzlíčková, generální ředitelka agentury CzechTrade.

Brasil Rail Fair proběhne současně s IHHC (International Heavy Haul Conference), nejvýznamnější světovou událostí týkající se železniční nákladní přepravy, která se koná jednou za 4 roky a vůbec poprvé se bude konat v Latinské Americe. Poslední sedmý ročník se uskutečnil v australském Brisbane. Akce se zúčastní, vedle předních světových firem, většina brazilských a latinskoamerických společností ze železničního sektoru, které si tak budou mít příležitost vyměnit zkušenosti s inovovanými technologiemi a představit nové produkty a služby v oboru.

Brazilská železniční síť je v neutěšeném stavu a navíc je silně poddimenzována, pro srovnání: Brazílie má cca 30 000km železnic na 100x větší rozloze než je Česká republika! Minulé vlády „téměř skoncovaly“ s železnicemi, což vyústilo ve velmi nevyváženou strukturu nákladní přepravy v zemi, kde je nyní pouze 20 % nákladní přepravy uskutečňováno po železnicích a naopak závratných 61 % po silnicích.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy