Telecomu již několik let v hlasových službách silně konkurují především mobilní operátoři. Nevýhodou této konkurence je stále přenos dat, jehož úroveň není s pevnou sítí srovnatelná, dodal Stádník.
Po zrušení regulace by úřad přestal stanovovat výši měsíčního paušálního poplatku za telefonní linku u základních programů Standard a Mini, výši hovorného nebo cenu za zřízení linky. Podle Stádníka by tak konečně nastala úprava cen podle skutečných nákladů. Současná výše paušálního poplatku 329 korun je podle dřívějších vyjádření Telecomu stále pod náklady na provoz linky, zatímco minutové hovorné by mohlo klesat. Telecom v minulosti požadoval zvýšení paušálu na úroveň 500 korun.
ČTÚ, případně v budoucnu antimonopolní úřad, by měl nad trhem nadále dohlížet a řešit například problémy související s možným zneužitím postavení Telecomu na trhu. "Ukazuje se, že v síťových odvětvích budou dominantní operátoři hodně dlouho," podotkl Stádník.
Český Telecom na základě cenového rozhodnutí ČTÚ mění kompletní nabídku hlasových tarifů právě tento měsíc. Hlavní změnou je odstranění kreditu hovorného ze základních tarifů Mini a Standard, které používá kolem 1,2 milionu zákazníků. Například u tarifu Standard výše paušálního poplatku klesla o desetikorunu na 329 korun, ale zmizel z něj kredit na volání 102 korun.
Existenci kreditů v minulosti kritizovala i Evropská unie, protože zákazník neměl představu o tom, kolik z volné částky provolal a zda se mu již vyplatí přejít ke konkurenci.
Kvůli přílišné regulaci cen musel Telecom za rok 2003 odepsat investice deset miliard korun, protože nebyl schopen zajistit jejich návratnost. Hospodaření skupiny Českého Telecomu se loni vrátilo k zisku 5,57 miliardy korun. K profitu Telecomu výrazně pomohl dceřiný Eurotel. Rok předtím společnost skončila kvůli odpisu se ztrátou 1,8 miliardy korun.
Telecom provozuje 3,3 milionu pevných linek. V mobilních sítích je kolem 10,8 milionu aktivních telefonních čísel.