Nucená správa byla u společnosti AIB zavedena dne 26. května 2005 Komisí poté, co na základě své dozorové činnosti identifikovala řadu závažných nedostatků v činnosti tohoto obchodníka. Jednalo se především o zásadní porušování pravidel jednání ve vztahu k zákazníkům, neplnění ukazatele kapitálové přiměřenosti, nedostatečnou evidenci majetku zákazníků a absenci efektivního vnitřního kontrolního systému. Obchodník též neplnil některá opatření k nápravě uložená Komisí.
Cílem ustavení nucené správy bylo především ochránit zájmy zákazníků a zajistit přijetí opatření vedoucí k odstranění nedostatků v činnosti společnosti, zejména zavedením funkčního systému vnitřní kontroly.
Komise se činností tohoto obchodníka zabývala již v minulém roce. Uložila řadu nápravných opatření a rovněž uložila společnosti pokutu. V době zavedení nucené správy probíhalo další správní řízení.