Aero Vodochody by tak podle deníku bylo prvním výrobcem vojenských letounů na světě, který po pádu železné opony předal dokumentaci k výrobě letounu cizí firmě. "Máme již vytipovány země, kam bychom mohli licenční výrobu prodat," řekl HN prezident firmy Antonín Jakubše. Podle ředitele Asociace leteckých výrobců Milana Holla připadá v úvahu například Čína i řada jiných rozvojových zemí.
Se záměrem Aera nabízet licence do zahraničí souhlasí i ministerstvo průmyslu a obchodu. "Máme o tom detailní informace. Žádné zásadní rozhodnutí se bez nás neobejde," prohlásil mluvčí ministerstva Ivo Mravinac. Aero dosud jednalo o prodeji letounu se 13 zájemci a několika z nich nabídlo nyní i licenční výrobu. "Jednání teprve začala. Zatím se k tomu nevyjádřili," uvedl Jakubše. O které země jde, však odmítl prozradit.
Stát chce nyní svůj podíl v Aeru prodat a Jakubše věří, že se kupec najde nejpozději do poloviny příštího roku. Výběrové řízení však podle něj bude mít určitá omezení. Jednou z podmínek bude, že Aero stát prodá jako celek. Další podmínkou je, aby česká armáda, která L-159 používá, pro ně měla náležitou péči i po privatizaci.
O Aero se podle Jakubšeho ucházejí zájemci nejen ze zahraničí, ale i z ČR. Jejich jména však neuvedl.