Kromě železáren ve Veselí, Chomutově, Hrádku či Kladně mu patřila především desítka autobusových firem na severní Moravě a v západních Čechách, píše týdeník. Zemek nakoupil většinu firem na úvěr od bývalé Investiční a Poštovní banky. Po jejím pádu převzala jeho dluhy ČSOB a podala na řadu jeho firem návrh na konkurz. Pohledávky za jeho firmami převedla do České konsolidační agentury, která vyhlásila soutěž na jejich prodej.
Přihlásil se pouze jeden zájemce; pražská firma Investiční klub, která za pětimiliardové dluhy nabídla 350 milionů korun. Vyšlo však najevo, že firmu do soutěže poslal sám Zemek, a tak ČKA prodej zastavila. Pohledávky vůči Zemkovi zahrnula do balíku dluhů o objemu 40 miliard, který koncem roku koupila firma EC Group. Ta vzápětí poté stáhla všechny návrhy na konkurz, které předtím podala ČSOB, a dluhy prodala Zemkovi, uvádí Respekt.
Sami vymahatelé dluhů potvrzují, že takováto cesta je běžná. "Pokud dluhy prodáváme dál, tak téměř výhradně samotným dlužníkům," cituje týdeník Lukáše Nováka z EC Group. "Od začátku jsme věděli, že to skončí u něj. Nebyl žádný jiný zájemce," uvedl. Zemek tak podle Respektu získal zpět svůj pětimiliardový dluh za necelých půl miliardy korun.
Sám Zemek tvrdí, že dluh chtěl státu normálně zaplatit. ČKA s ním prý odmítla komunikovat. Člen dozorčí rady a poslanec Josef Hojdar to potvrzuje. "Ano, přestali jsme s ním jednat. Jen sliboval a nikdy nic nesplnil," řekl Respektu.
Do skupiny Z-group patří například Železárny Hrádek. Tamní zaměstnanci dostávají výplaty už dva roky se zpožděním. Dlouhodobé problémy s výplatami mají také lidé ze sesterských firem Železárny Chomutov, Železárny Veselí a Noval Kladno, patřících do Ferromet Group, podskupiny Z-group.