HN: Češi utratí u asijských stánků miliardy korun

20.06.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 20. června (ČTK) - Pro 20 procent tuzemských zákazníků jsou asijské obchody a tržnice hlavním nebo druhým nejdůležitějším místem pro nákup oděvů. Obchodníci tak jen za textil utrží ročně asi deset miliard korun. Vyplývá to z průzkumu Fashion Market 2005 společnosti Incoma Research, o kterém informují pondělní Hospodářské noviny.

Podle statistických údajů činily přitom maloobchodní tržby za textil, oblečení a obuv před rokem 42 miliard korun. Novější údaje sice nejsou k dispozici, prodeje však meziměsíčně rostou. Prodej levného textilu ve stáncích či kamenných obchodech zajišťují téměř výhradně Vietnamci. Číňané naopak zajišťují výrobu.

Vedle prodeje textilu, alkoholu nebo cigaret však přibývá v tuzemsku stále víc vietnamských kamenných obchodů se zeleninou nebo potravinami. Podle Martiny Drtinové z Incomy role tržnic v čase mírně slábne. Tento pokles je však dán přesunem zákazníků do kamenných obchodů. Vietnamští podnikatelé se shodují, že náročnost a kultura nákupu se zvyšují, Češi mají víc peněz a kladou větší nároky na prodej.

Celý průzkum zveřejní Incoma tento týden.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK