Kdy začnou práce na revitalizaci území, nelze zatím přesně říci. "Do roka bychom chtěli mít odsouhlasenou urbanistickou koncepci území, pak bude následovat požadavek na změnu územního plánu a jeho schválení. Poté nás čekají územní a stavební řízení a výstavba," doplnil Anderle.
Půjde přitom o nejrozsáhlejší revitalizačně-rozvojový projekt na pozemcích Českých drah. Nově vznikne přibližně 350.000 m2 komerčních ploch, funkčně využitelných pro kanceláře, obchody, hotelové a rezidenční prostory a tomu příslušné parkovací kapacity, uvedl Anderle.
Projekt předpokládá, že na vlakovou dopravu bezprostředně naváže metro, tramvaje, ale i městské a příměstské autobusy, čímž dojde k vytvoření moderního dopravního uzlu se špičkovým propojením různých forem dopravy. SSD bude navrhovat i přemístění nynějšího autobusového nádraží Na Knížecí blíže k plánovanému komplexu v okolí Smíchovského nádraží.
České dráhy loni založily také společný podnik Masaryk Station Development se soukromým kapitálem pro revitalizaci lokality Masarykova nádraží v Praze a společnost pro rozvoj železničních stanic a dalších objektů ČD na území celé republiky pod názvem ČD Reality. Hlavní nádraží v Praze a nádraží v Karlových Varech a Mariánských lázních zase bude rekonstruovat italská firma Grandi Stazioni.