Důvod, proč ministr odvolal ředitele firmy, která provozuje letiště Ruzyně, zdroj neuvedl. Kačur nahradil ve funkci Miloše Šťastného, kterého odvolal v polovině roku 2002 tehdejší ministr Jaromír Schling. Kačura pouze pověřil řízením firmy. Generálním ředitelem ho jmenoval až ministr Šimonovský v lednu 2004.
Minulý týden firma řešila problémy s taxikáři, kteří blokovali letiště kvůli novému uspořádání příjezdů před halu. Letiště nový systém dopravy nakonec zrušilo, protože ho podle dopravního odboru pražského magistrátu vyhlásilo protiprávně.
ČSL podle předběžných výsledků čeká za loňský rok zisk před zdaněním 1,7 miliardy korun. Meziročně by to byl nárůst až o 30 procent. Tržby by podle prvních odhadů měly činit 4,2 miliardy korun a pohybovaly by se tak na úrovni roku 2003.
Firma buduje nový terminál, který má stát asi 8,5 miliardy korun. Část z něho, spojovací objekt a nástupní prst C, má začít sloužit předčasně již letos v srpnu a pomoci tak v hlavní sezoně přetíženému starému terminálu. Hlavní budova nové odbavovací haly bude v provozu od začátku příštího roku.
Kromě kapacity odbavovacích prostor pro cestující řeší letiště také kapacitu dráhového systému. Zatím vybudovalo rychlé výjezdy z hlavní ranveje, čímž zvýšilo její kapacitu o deset procent. Razantní nárůst kapacity přetíženého dráhového systému umožní až nová paralelní dráha. Má se začít stavět v roce 2007 a stát má asi pět miliard.