"Ceny jsme snížili až o 50 procent. Do letního výprodeje jsme kromě tradičního textilu a obuvi zařadili i kempinkové potřeby či sportovní zboží. Zájem o slevy je velký a řada zákazníků je využívá k nákupu zboží, které se jim bude hodit na nadcházejících dovolených," řekla Jana Havlíčková ze společnosti Carrefour, která má v tuzemsku 11 hypermarketů.
Po problémech s lednovými výprodeji je již Carrefour opatrnější a u zlevněného zboží nyní v letácích uvádí i minimální počet výrobků, které jsou v každé prodejně k dispozici. V lednu totiž do obchodů Carrefour zamířily tisíce zákazníků, ale na řadu z nich se zlevněné zboží nedostalo, což odstartovalo celostátní kontrolní akci České obchodní inspekce.
O několik desítek procent šly nyní dolů ceny v nábytkářských prodejnách společností Ikea, Asko Nábytek či Sconto Nábytek. Sezónní výprodeje již odstartovaly také sportovní prodejny, jako je jsou například obchody Hervis, které inzerují pokles cen až o 50 procent.
První slevy jarního a letního zboží začaly v tuzemských obchodech již na začátku června. Cedulky upozorňující na slevy tehdy visely například ve výlohách obchodů pražského nákupního centra Vinohradský pavilon. Na začátku června zahájila výprodej společnost Tesco Stores ČR, která v ČR provozuje síť šesti obchodních domů a 20 hypermarketů a o 20 až 50 procent zlevnila letní oděvy, plavky, značkové sportovní zboží, plážovou obuv či dětské bazény.
Letní slevy co nevidět odstartuje ve svých prodejnách Albert a Hypernova také společnost Ahold Czech Republic. "Slevy zahájíme poslední červnový týden a budou dosahovat až 50 či 60 procent. Kromě tradičního textilu půjdou dolů také například ceny vybraných druhů elektroniky," uvedla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá.
V Česku začínají letní slevy rok od roku dříve a kopírují tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují v Evropě velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.
Obchodníci se shodují na tom, že díky velkým sezónním výprodejům si uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Podle odborníků obchodům sice kvůli sezónním slevám pravidelně roste počet zákazníků, na druhou stranu ale obrat většinou vykazuje mírný pokles.