Nový železniční uzel v jihomoravské metropoli je podle Šimonovského nutností. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i železniční infrastrukturu."Stávající železniční uzel je 160 let starý a je v takovém stavu, že nelze obnovit," řekl ministr.
Zástupci ministerstva dopravy, Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), vedení brněnské radnice a jihomoravského hejtmanství také posvětili další plán staveb. Po stavbě odstavného nádraží přijde v roce 2007 na řadu budování nového osobního vlakového nádraží, stavba další tří drážních a městských objektů a samotný železniční průjezd Brnem.
Podle Jiřího Mlynáře ze Stavební správy SŽDC v Olomouci by se celý projekt měl vejít do cenového limitu 19,8 miliardy korun. Ministerstvo dopravy se bude snažit sehnat peníze z evropských fondů a chystá i prezentaci přestavby uzlu ve Štrasburku. Město Brno již dříve slíbilo, že do nového železničního uzlu vloží tři miliardy korun, Jihomoravský kraj přislíbil miliardovou investici. Mlynář míní, že přestavba může stát i méně. Přesnější plán financování bude podle něj znám až na konci letošního roku.