Investice do zahájení výroby by tak neměly být příliš velké, neboť původní areál se pouze dovybaví. "To byl jeden z důvodů, proč se automobilka pro výrobu rozhodla," dodal Fiala.
Podle něj zatím není stanoven roční plán produkce aut ani cena. Octavie budou přizpůsobeny čínskému trhu, budou mít jiné nastavení podvozku a úpravu na místní palivo.
Automobilka mezitím postupně otevírá svá zastoupení v Číně, nyní jich má v zemi přes 50 ve 39 městech. Dosud zde z důvodů dovozních kvót prodala jen 1000 vozů ročně, a to octavií a superbů. "Zákazníci měli zájem o dražší vozy," podotkl Fiala. Od 1. května ovšem byly kvóty zrušeny.
V Asii Škoda Auto minulý týden otevřela montážní linku v Kazachstánu, již několik let má závod v Indii. Záměr začít vyrábět nový typ octavií v Číně byl oznámen loni. Licenční smlouvu tu podepsal šéf představenstva Škoda Auto Detlef Wittig letos v dubnu.
Škoda Auto má dnes montážní závody v bosenském Sarajevu, na Ukrajině a v Indii. Další rozšíření závodů i modelové nabídky chystá především na Ukrajině a v Indii.
V současné době je na návštěvě Číny český premiér Jiří Paroubek. Ten po třídenní návštěvě Japonska přiletěl do Číny v sobotu a v zemi bude do středy. Premiéra doprovází i skupina podnikatelů. Ty zastupují různé firmy, které vyrábějí například turbíny, chemické diagnostické stroje a vagony.