Prezident Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých Milan Pešák to již před časem ocenil. "Vítáme to, život nevidomým to jistě usnadní," prohlásil.
Prvky pro nevidomé budou označeny i další výrobky hlineckého podniku, třeba vysavače. "Hmatové výstupky označují stupeň regulace teploty u napařovacích žehliček, stupeň regulace otáček u šlehačů, spínač u vysavačů a varných konvic," vysvětlil Klepetko.
Většina úprav bude podle něj trvalou součástí i některých sériově vyráběných výrobků. "Například mohou usnadnit obsluhu žehličky rovněž těm, kteří bez brýlí nepřečtou text na termostatu," dodal.
Modely spotřebičů začaly svou pouť na výstavě ve Vídni, kde v březnu přitáhly 76.000 návštěvníků. Do konce května byly ke shlédnutí v Muzeu hlavního města Prahy a v Národním technickém muzeu. Po skončení výstav v České republice se nejlepší věci přemístily do New Yorku, aby se v Českém centru představily Američanům od 16. června do 9. září 2005.