Spořitelna od srpna zruší poplatky za rušení sporožira a běžného účtu, za deaktivaci vkladní knížky a účtu vedeného ve službě Servis 24, za ověření zůstatku na účtu v případě neoprávněné reklamace a některé drobné administrativní poplatky.
Ke zrušení poplatku za zrušení účtu již v květnu přistoupila HVB Bank, a to den po hrozbě žalob od SOS. Tyto poplatky již delší dobu nemají ani Komerční banka, Citibank, Živnobanka a Bawag. Naopak například ČSOB a Raiffeisenabank dosud platbu zákazníky, kteří chtějí ukončit účet a třeba odejít k jiné bance, zpoplatňují.
Ministr financí Bohuslav Sobotka na počátku června přišel se seznamem opatření, kterými chtěl regulovat tuzemské banky a lépe chránit jejich klienty. Navrhl mimo jiné zrušit některé poplatky včetně toho za zrušení účtu, ulehčit klientům přechod k jiné bance a zprůhlednit nabídky finančních ústavů. Proti se ostře postavila Česká národní banka, některé komerční banky i ekonomové. Konečné návrhy včetně možných změn zákonů budou hotové do konce září.
Podle Gajduškové však byla důvodem zrušení poplatku běžná revize sazebníku. Banka prý o tomto kroku rozhodla již v květnu a navazuje to na změny sazebníku na přelomu roku. Současná debata kolem poplatků však podle ní byla jedním z impulzů, který přispěl k načasování tohoto kroku.