Meinl je tak podle MfD první ze zahraničních řetězců, který z nabitého českého trhu zahájil ústup. V zemi působil 11 let.
Stranou vyčleněných 28 supermarketů, které znalec ocenil na necelých 200 milionů korun, Meinl buď prodává, nebo je zavírá. Z původních 28 jich podle internetových stránek funguje jen sedmnáct. Letos už například skončil Meinl v Hradci Králové, Klášterci nad Ohří, Nymburce, Liberci či Strakonicích. Další dva obchody, v Novém Jičíně a Ostravě, koupila firma Hruška, působící hlavně na Moravě.
Zbývající šedesátku prodejen by měl koupit Ahold. Podle dobře informovaného zdroje MfD jsou už jednání dotažena téměř do konce. Chybí ještě razítko antimonopolního úřadu, který musí spojení povolit. Ten zatím žádost o povolení neobdržel.
Společnosti Ahold i Meinl však nechtěly nic komentovat.
"Naše společnost dohady a spekulace trhu nekomentuje," řekla MfD mluvčí Aholdu Kateřina Černá. "Vaše spekulace o možném prodeji společnosti Julius Meinl jsou nesprávné a zavádějící," cituje MfD stručné oficiální stanovisko společnosti Meinl.
Jak MfD připomíná, Meinl je v Česku už několik let ve ztrátách, rok od roku větších. Za poslední zveřejněné období 2003 byla firma v minusu větším než půl miliardy korun. Vysloužila si za to poznámku auditora, protože nahromaděné ztráty už překročily její základní kapitál.
O možném opuštění českého maloobchodního trhu podle MfD svědčí i fakt, že Meinl ukončil věrnostní program Bon pro své zákazníky. Informuje o tom ve svých prodejnách, na internetových stránkách však ne, píše.
I když by se Meinl zbavil všech supermarketů, z Česka by jeho jméno nezmizelo. Stejní majitelé jsou velkými hráči na trhu s realitami a vlastní v tuzemsku přes sto obchodů a nákupních center, poznamenává Mladá fronta Dnes.