"Předpokládám, že se nám vzhledem k velikosti objednávky podaří dostat konečnou cenu pod tuto hranici," cituje Euro pověřeného ředitele Dopravního podniku hlavního města Prahy Tomáše Jílka.
Nabídky by měli zájemci podat ještě před koncem srpna letošního roku, vyhodnotit soutěž chce podnik do konce roku. Vítěz tendru, který získá kontrakt na dodávky tramvají po dobu deseti let, by měl prvních 25 vozidel předat v roce 2009.
O účast v soutěži podle Eura projevila zájem plzeňská Škoda Holding. "Tendr je tak významný, že se jej zúčastní přední evropští a světoví výrobci. My jsme ale sebevědomí, protože jsme schopni konkurovat jak technicky, tak i cenou," uvedl ředitel plzeňského podniku Jiří Zapletal. Zdroje týdeníku soudí, že do soutěže se zapojí světoví obři Siemens, Alstom a Bombardier.
V Praze zatím podle Eura nízkopodlažní tramvaje nejezdí. První by měly do metropole dorazit letos z plzeňské Škodovky. Dopravní podnik se společností uzavřel smlouvu na dodávku 20 vozidel za 1,1 miliardy korun s opcí na dalších 40 za předpokladu, že bude s tramvajemi spokojen.
Pražský dopravní podnik má nyní ve svém vozovém parku 900 tramvají o délce patnáct metrů. Vítěz tendru dodá 250 vozů o délce 30 metrů, takže během deseti let nahradí 500 současných.