Median: Většinu dětí ovlivňuje reklama při výběru věcí v obchodech

05.07.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 5. července (ČTK) - Děti jsou při výběru věcí v obchodech ovlivňovány televizní reklamou. Vyplývá to z průzkumu agentury Median. Více než dvě pětiny dětí ve věku od sedmi do 11 let v průzkumu odpovědělo, že rádi nakupují věci, které viděly v reklamě v televizi. Opačné chování přiznala třetina dotázaných dětí.

Téměř dvě třetiny dětí (64 procent) uvedly, že pokud chtějí něco koupit, požádají rodiče, ale nenaléhají na ně. Za to pětina na rodičích žadoní, dokud jim vytoužené věci nekoupí. Rovnou do nákupního košíku dává zboží 11 procent dětí. Agentura se na názory ptala 1530 dětí, vždy po souhlasu rodičů.

Odborníci dlouhodobě upozorňují, že dítě by nemělo být vystaveno masivnímu působení televizní reklamy. Děti začínají vnímat reklamu po třetím roce svého života, ale nerozumí jejímu smyslu. Teprve mezi pátým a sedmým rokem děti přestávají reklamě věřit a začínají jí konfrontovat se skutečností. Až děti starší sedmi let poznají, kdy jim reklama lže.

Výdaje firem na reklamu rostou každý rok. Jen letos v květnu utratily za televizní reklamu 2,1 miliardy korun, což je zhruba o čtvrtinu více než před rokem. Největší sumu peněz vydali výrobci potravin Danone a Nestlé.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK