Hrubé výdaje na TV reklamu za pololetí meziročně stouply o 14 pct

17.07.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 17. července (ČTK) - Hrubé výdaje firem na televizní reklamu za první pololetí letošního roku stouply o 1,2 miliardy na 9,84 miliardy korun. To představuje meziroční nárůst ve srovnání stejným obdobím loňského roku o 13,9 procenta. Je to největší nárůst za poslední čtyři roky, vyplývá z údajů TNS A-Connect, které ČTK poskytla mediální agentura ARBOmedia.

Za prvních šest měsíců roku 2002 činily hrubé výdaje na TV reklamu 7,37 miliardy korun, což bylo o 4,1 procenta více než za první půlrok 2001. O rok později výdaje za pololetí vzrostly o 4,2 procenta na 7,68 miliardy, loni v pololetí pak o 12,5 procenta na 8,64 miliardy korun. V hrubých výdajích nejsou započítány nejrůznější slevy či bonusy.

O sumu za letošní pololetí se podělilo celkem 321 firem, inzerovat v televizi se tak rozhodlo o 18 zadavatelů více než ve stejném období loni. Největšími inzerenty byly Danone (726,2 milionu korun), Nestlé (564,2 milionu) a Procter & Gamble (382 milionů), tedy společnosti z oblasti potravinářského a drogistického průmyslu. "Největší dynamiku televizních investic přitom ukázala společnost Spar CR (Interspar), která oproti minulému roku zvýšila svou televizní aktivitu téměř dvacetinásobně," uvedl Štěpán Wolde z ARBOmedia.

Podíl Novy na televizním reklamním trhu činil 70 procent a denně odvysílala o 38 minut reklamy více než ve stejném období loni. Naopak Prima zaznamenala pokles odvysílaných reklam, denně jich nabídla o 25 minut méně. "Množství reklamy odvysílané na České televizi zůstalo vzhledem k jejím reklamním limitům konstantní," uvedl Wolde z agentury ARBOmedia, která prodává reklamní čas ČT.

Televizní stanice od ledna do června 2005 odvysílaly přes 92.000 reklamních spotů, tedy o pět procent více než loni; denně se tak na obrazovce objevilo o 27 spotů více. Celkový čas odvysílaných reklam představuje časové období o délce téměř šesti set hodin, tedy asi 25 dnů.

Nejčastěji se na obrazovce objevil spot Danone na výrobek Actimel (852krát). Reklamou, která zasáhla nejvíce diváků při jednom vysílání, byl spot Mattoni - Přírodní. Na Nový rok jej vidělo přes 3,2 milionu diváků, tedy více než 38 procent dospělých diváků. Průměrný blok sleduje téměř 540 tisíc Čechů starších 15 let, tedy o 24.000 více než v loňském roce, vyplývá z údajů TNS A-Connect.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK