výsledky poskytl Státní zemědělský intervenční fond (SZIF).
Výzkum byl zaměřen na znalost značky kvalitních domácích potravin Klasa těsně před zahájením reklamní kampaně na její podporu. Kampaň se koná od začátku června, kdy byly vylepeny první billboardy a spuštěna televizní propagace. SZIF si od kampaně slibuje růst spontánní znalosti Klasy i to, že se označení stane orientačním faktorem při nákupu potravin.
Klasu si jako označení potravinářských výrobků vybavilo s nápovědou 17 procent dotázaných. Zhruba šest procent lidí jmenovalo značku spontánně. Podle loga ji pozná pětina dotázaných osob.
Z výzkumu také vyplývá, že tuzemské hospodyně nakupují i přes rozvoj velkých obchodních center a víkendového nakupování potraviny takřka denně.
Klasu uděluje českým potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Značku spravuje od počátku roku 2004 Odbor pro marketing SZIF. Ke konci června ji mohli spotřebitelé nalézt na obalech 678 potravinářských výrobků od 117 výrobců.