Podle informací deníku trvá zájem všech předních evropských firem, které mají s mýtnými systémy dlouholeté zkušenosti. Patří k nim rakouská firma Kapsch, německé Siemens a T-Systems, společnost IBM, švýcarské firmy Fela a Ascom. O provozování českého systému se zajímá i Toll Collect, který provozuje mýtné na německých dálnicích.
Své nabídky mohou zájemci podat do 16. září. Obálky s nabídkami bude ministerstvo otevírat 19. září ve 12 hodin. Uchazeči budou podle podmínek soutěže vázáni svou nabídkou do poloviny roku 2006.
"Nabídky by měly být vyhodnoceny do konce října, a pokud se nevyskytnou nějaké stížnosti na průběh soutěže, mohla by být již v listopadu podepsána smlouva s vítězem. Ten pak začne s výstavbou systému," řekl Právu ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Jiří Nouza.
O výši tarifů chce ministerstvo jednat s dopravci. Podle ministerstva mají být poplatky nižší než v Rakousku, kde se v průměru platí 22 eurocentů (necelých sedm Kč) za kilometr. Cena by však byla vyšší než v Německu, kde kilometr stojí 12 eurocentů, píše Právo.
Předpokládaný objem zakázky činí 11 miliard korun. Z toho pět miliard představují odhadované náklady na vybudování systému a dalších šest miliard stát podle předběžného odhadu zaplatí za služby. Podle zadávacího řízení se předpokládá, že vítěz soutěže bude pro stát systém zajišťovat až do roku 2017.