Statistiky za první pololetí nasvědčují tomu, že i letos Home Credit překoná výsledek předchozího roku. „Letošní obchody se zvýšily celkem o 38 %, zatímco v prvním pololetí roku 2004 narostly o 14 % na 2,31 miliardy. Na tomto růstu se velkou měrou podílely spotřebitelské úvěry Home Credit, jejichž dynamika je nejvyšší,“ dokládá stále rostoucí oblibu splátkového prodeje Ing. Miloš Stibor, generální ředitel Home Creditu.
Milion klientů
Vyššímu objemu poskytnuté jistiny v prvním pololetí odpovídá i nárůst počtu smluv, kterých Home Credit uzavřel celkem více než 186 tisíc oproti loňským 122 tisícům (53% nárůst). V průběhu prvního pololetí společnost obsloužila miliontého zákazníka, když během své osmileté historie schválila úvěr téměř 1,12 milionu zákazníků (údaj k 30. 6. 2005).
„V této souvislosti považuji za důležité zmínit, že jsme nezaznamenali zvýšení počtu zákazníků, kteří by měli problém se splacením svých závazků. Jejich procentní podíl zůstává stále stabilní i přes rychle rostoucí počet uzavřených smluv. Napomáhá tomu naše snaha o zodpovědné úvěrování klientů,“ uvedl Miloš Stibor.
Kupovaly se bazény i notebooky
Zajímavý je pohled na sortiment zboží prodaného na splátky s Home Creditem. Velké zvýšení najdeme u zboží typického pro letní sezónu jako jsou bazény a foto, ale i u zboží, které nemá tak výrazný sezónní charakter, jako je výpočetní technika. Bazénů a jejich příslušenství a zahradní techniky se prodalo na splátky v květnu a červnu přibližně třikrát více než v dubnu, výpočetní techniky a potřeb pro foto, kino přibližně dvakrát tolik.
Počet smluv |
|||
Komodita |
Duben 2005 |
Květen 2005 |
Červen 2005 |
Bazény a příslušenství |
92 |
194 |
251 |
Foto, kino |
507 |
693 |
1159 |
Výpočetní technika |
1043 |
1234 |
2343 |
Zahradní technika |
490 |
1294 |
818 |