Američané se budou obdarovávat dárky z Čech

21.07.2005 | , CzechTrade
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Američané se budou obdarovávat dárky z ČechCzechTrade bude v těchto dnech (23. – 27. 7. 2005) prezentovat český dárkový a sklářský průmysl na veletrhu Gift and Home Market v Chicagu. Široce proslulé české sklářské umění tak bude mít možnost prezentace na americkém trhu, jenž je po dárkových předmětech ze skla doslova hladový.

Česká republika má přitom mezi nákupčími dárkového a uměleckého zboží ve Spojených státech kvalitní pověst a mnohé české firmy, například Ornex či Preciosa, již v USA v dárkovém oboru uspěly a prodávají svůj sortiment do velkých obchodních řetězců.

Spojené státy jsou největším odbytištěm pro dárky na světě a naše produkty by na něm rozhodně neměly chybět. Na tomto poli české sklářské firmy jen těžko hledají konkurenci – bohužel, vzhledem k velké vzdálenosti, nemají příliš příležitostí jak kvalitně prezentovat své výrobky zámořským zákazníkům. A to je přesně ten okamžik, kdy do hry může vstoupit naše agentura a firmám efektivně pomoci,“ říká generální ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková.

"Na americký trh dodáváme již přes deset let, a naše zboží najdete ve všech prestižních amerických řetězcích jako jsou Pier 1 nebo Cost Plus nebo luxusních obchodních domech Ceate&Barrel, Neiman Marcus, May či Federate Stores. České ručně foukané sklo se v konkurenci neztratí, poptávka je obrovská a i česká firma si může dokonce dovolit odmítnout takového partnera jako je Wall Mart. Nicméně nehodláme čekat až zbývající obchody zaplní konkurenční firmy, a tak ve spolupráci s CzechTrade pracujeme na rozšíření dodávek a hledání nových obchodních partnerů," říká Josef Dvořák, ředitel a zároveň majitel společnosti Ornex vyvážející na severoamerický trh vánoční ozdoby ozdobné předměty z ručně foukaného skla.

Chicagský veletrh dnes patří k nejvýznámnějším veletrhům v branži. Díky dlouholeté tradici, schopnosti přitáhnout nejznámější vystavovatele a jednoduchém uspořádání je velmi oblíben i mezi nákupčími velkých prodejních řetězců. Pořadatelé letos očekávají okolo 1400 vystavovatelů. Ti budou přehledně rozděleni do sekcí podle vystavovaných produktů. Nákupčí hledající určitý typ zboží se díky tomu bude moci velmi rychle orientovat a podrobně se seznámit s nabízeným sortimentem.

Americký kontinent je svou velikostí i kupní silou pro české dodavatele velkým lákadlem, Američané blázní po kvalitních řemeslných výrobcích z Evropy a české sklo je značka, která se dobře prodává“, říká Ivana Ingram, vedoucí zastoupení CzechTrade v Chicagu. Její slova potvrzuje statistika, která uvádí, že velkoprodej dárkových výrobků v loňském roce v USA zaměstnával více než 43 000 lidí a největších 6 000 firem prodalo zboží v hodnotě 7,5 miliardy dolarů. Tučná léta oboru zdaleka nekončí. Podle prestižní agentury Dun&Bradstreet i amerických velkoprodejců čeká průmysl dárkových předmětů v USA každoroční stabilní růst.

V roce 2004 vyvezla celkově Česká republika do Spojených států tohoto specifického sortimentu řádově za 70 milionů dolarů, což je však stále méně než 1 % celkového amerického velkoprodeje. Tudíž na severoamerickém trhu stále existuje, jak potvrzují i zkušenosti tuzemských vývozců, prostor pro navýšení dodávek dárkového zboží z České republiky.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy