"Je vysoké riziko, že se stavba zpozdí v některých úsecích až o 22 měsíců. Například trasa Lipník - Bělotín by se měla opozdit o deset měsíců, úsek Bělotín - Hladké Životice pak o dvakrát tolik," sdělila senátorka za Přerovsko Jitka Seitlová.
Její slova potvrdilo Ředitelství silnic a dálnic ve své zprávě pro vládu o stavu prací na stavbě dálnice. Spolu se senátorkou kritizují v této souvislosti Krajský úřad Olomouckého kraje. Jeho postup podle Ředitelství silnic a dálnic nesvědčí o tom, že by považoval stavbu dálnice za jednu z priorit.
"Příčinou zpoždění obou etap v regionu je dlouhé trvání procesu schvalování výjimek v oblasti ochrany přírody. To trvá od května 2003. Jednou z hlavních příčin rizika zpoždění jsou údajně dlouhé termíny zejména odvolacích řízení vedených Olomouckým krajem," odvolala se Seitlová na zprávu předloženou vládě.
Krajský úřad namítá, že žádné zdržení není úmyslné. "Využíváme pouze lhůty stanovené zákonem. Nikdy jsme nic neprotahovali," sdělil MfD mluvčí hejtmanství Tomáš Kocych. Krajský radní Petr Polášek zpoždění stavby dálnice přiznává. Vina je podle něj ale spíše na straně Ředitelství silnic a dálnic.
"Ředitelství mě za celou dobu nekontaktovalo s tím, že je někde nějaký problém. Napsali jsme proto s hejtmanem jejich řediteli Petru Laušmanovi, že se takto nejedná. Odpovědní lidé by při přípravě takové důležité stavby měli okamžitě spolu jednat, když narazí na podobný problém," řekl deníku radní. Doplnil, že krajští úředníci se vůči investorovi chovají nadstandardně.
Náměstek Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal přesto míní, že zdržení je na straně kraje. "Stačí si vyhodnotit jednotlivé lhůty. Například spis k odvolání v rámci územního rozhodnutí Bělotín - Hladké Životice obdržel krajský úřad už v březnu, ale rozhodl až minulý týden," uvedl Doležal.
Dálnice D47 měla původně stát 50 miliard korun. Její cena se ale navýšila o sedm miliard korun po zvýšení daně z přidané hodnoty.