Nevyžádaná reklamní sdělení stále nejvíce obsahují nabídky nejrůznějších přípravků na zlepšení sexuálních prožitků, píšou HN s odvoláním na představitele českých portálů. Podle analýzy expertů z portálu Atlas.cz tvořily tyto reklamy zhruba 15 procent nevyžádané pošty.
Jako druhý nejčastěji poskytovaný artikl nabízejí pochybné internetové obchody již delší dobu software od předních světových výrobců jako je Microsoft, Adobe, Autodesk a podobně.
Asi pět procent veškeré nevyžádané pošty je věnováno produktům z oblasti zdraví.
Tyto kdysi velmi populární nabídky jsou však na ústupu a stále častěji poštovní schránky uživatelů zahlcují podle údajů portálu Centrum.cz informace o zaručeně bezpečných způsobech, jak vydělat peníze.
Nevyžádaná pošta je dodnes určena především pro severoamerické příjemce a tomu také spameři vše podřizují. Drtivá většina spamů je psána v angličtině a je odesílána ze serverů v Severní Americe. Například v USA je podíl spamu na všech e-mailech vyšší než 70 procent.