Poplatky za zrušení účtu ze svých sazebníků již před delší dobou vypustily Komerční banka, Citibank, Živnobanka a Bawag. V květnu, den po hrozbě žalobou od Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), zrušila kritizovaný poplatek HVB Bank. Po rostoucím nátlaku SOS a ministerstva financí se ke zrušení poplatku odhodlaly i Česká spořitelna, GE Money Bank a Raiffeisenbank. Podle mluvčí ČS Kláry Gajduškové však byla důvodem zrušení poplatku běžná revize sazebníku. Banka prý o tomto kroku rozhodla již v květnu a navazuje na změny sazebníku na přelomu roku. Současná debata kolem poplatků však podle ní byla jedním z impulzů, který přispěl k načasování tohoto kroku.
Česká Spořitelna si dosud za zrušení účtu účtovala 300 korun. Stejnou částku po klientech požadovala i Raiffeisenbank. GE Money Bank požadovala za zrušení běžného účtu 200 korun, zrušení konta GEnius bylo zdarma. Jedinými bankami, které poplatek dosud neodstranily, nadále zůstávají největší česká banka ČSOB (250 Kč), Poštovní spořitelna (200 Kč), eBanka (200 Kč) a Volksbank (250 Kč). ČSOB, do jejíž skupiny patří i Poštovní spořitelna, již několikrát dala najevo, že o odstranění poplatku neuvažuje. Stanovisko eBanky ČTK nezná, ale Volksbank před nedávnem informovala, že o úpravě sazebníku uvažuje.
Ministr financí Bohuslav Sobotka na počátku června přišel se seznamem opatření, kterými chtěl regulovat tuzemské banky a lépe chránit jejich klienty. Navrhl mimo jiné zrušit některé poplatky, včetně toho za zrušení účtu, ulehčit klientům přechod k jiné bance a zprůhlednit nabídky finančních ústavů. Proti se postavili Česká národní banka, některé komerční banky i ekonomové. Konečné návrhy, včetně možných změn zákonů, budou hotové do konce září.