ČD v příštím roce počítají s rozšířením spojení do zahraničí

01.08.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 1. srpna (ČTK) - České dráhy počítají v době platnosti příštího jízdního řádu, tedy od 11. prosince, s větším počtem spojů do zahraničí. Nově budou zavedeny přímé spoje z Prahy do slovinské Lublaně a italských Benátek, zlepší se spojení se Švýcarskem a Německem, u některých vlaků EuroCity se zrychlí doprava na trase Praha - Budapešť. Řekl to mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Síť vlaků EuroCity rozšíří od prosince nový spoj na trase Praha - České Budějovice - Linec - Štýrský Hradec - Lublaň. Díky němu se zlepší spojení do Švýcarska a do Chorvatska. V Linci na něj bude navazovat spoj EC Transalpin z Vídně do Innsbrucku, Curychu a Basileje, ve slovinském Zidani Mostu bude zajištěn přípoj na rychlík do chorvatského Záhřebu. Další nové přímé noční spojení bude zavedeno z Prahy přes České Budějovice do italských Benátek. V Benátkách je zajištěn přestup na vnitrostátní vysokorychlostní spoje do Florencie nebo Říma.

S výrazným posílením spojů počítají ČD do Německa. Dva páry denních vlaků z Prahy přes Plzeň a Domažlice do Německa budou rozšířeny o další pár rychlíků. Dva vlaky spojí Prahu s Mnichovem a jeden pojede na trase Praha - Norimberk. V Norimberku vzniknou přípoje na vnitrostátní vlaky Deutsche Bahn do dalších míst v Německu, včetně návaznosti na vysokorychlostní spoje ICE. Další novinkou bude provoz většího počtu regionálních vlaků s naklápěcí skříní mezi Norimberkem a Chebem.

Z Prahy do Bratislavy a Budapešti bude zkrácena jízdní doba u dvou spojů EuroCity díky jejich převedení v úseku Praha - Brno z tratě přes Havlíčkův Brod na trasu přes Pardubice. Ve směru do Polska ČD zavedou nový pár denních rychlíků Praha - Poznaň přes Poděbrady, Hradec Králové, Letohrad a Vratislav, který nahradí dosavadní spoj Bohemia Praha - Varšava.

Také vnitrostátní dopravu čeká příští rok řada změn. V nejbližších dnech ČD dají konečný návrh jízdního řádu státu a krajům, které si objednávají dálkovou a regionální dopravu. Jízdní řád ČD sestavily právě na základě jejich objednávky, požadavků a zadání a podle předpokládaného rozsahu úhrady objednaných služeb. I v tomto konečném návrhu jízdního řádu ale ještě může dojít k úpravám právě podle dodatečných požadavků krajů a státu.

V dálkové dopravě si stát objednal na řadě relací taktovou dopravu. Na tratích spojujících krajská a další velká města tak budou jezdit obvykle rychlíky v pravidelných dvouhodinových intervalech. Největší novinkou v dálkové vnitrostátní dopravě bude zahájení provozu vysokorychlostních vlaků s naklápěcí skříní Pendolino na trati Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK