Adidas sdělil, že koupí všechny akcie Reeboku po 59 dolarech, a to v hotovosti. Dohoda má být završena v prvním pololetí příštího roku. Podle listu Financial Times jednaly obě firmy o spojení v několika posledních týdnech.
Získáním značky Reebok si Adidas zvýší podíl na americkém trhu sportovní obuvi na dvojnásobných 20 procent, blízko k podílu Nike. Zájem Adidasu na expanzi v USA signalizoval v červnu šéf americké divize firmy Erich Stamminger.
Adidas se v květnu dohodl na prodeji divize Salomon finské firmě Amer Sports za 485 milionů eur. Salomon se stal součástí mezitím přejmenované skupiny Adidas-Salomon před osmi lety, francouzský výrobce se však stal pro Adidas spíše přítěží.
Adidas dnes také oznámil výsledky za druhé čtvrtletí, které díky zakázkám na zboží v souvislosti s přípravou na mistrovství světa ve fotbale v Německu v příštím roce překonaly očekávání. Čistý zisk stoupl o 34 procent na 94 milionů eur proti odhadům 86 milionů eur. Tržby firmy vzrostly o osm procent na 1,52 miliardy.
Německý konkurent Adidasu, firma Puma, minulý týden představila ambiciózní strategii expanze. V příštích pěti letech chce investovat do akvizic 500 milionů eur, vstoupit do nových částí trhu, a postoupit tak ze čtvrtého na třetí místo ve světě. Vzhledem ke spojení Adidasu a Reeboku má nyní firma tento cíl splněn i bez výdajů.