Ceny aut v ČR ve druhém čtvrtletí meziročně klesly o 1,2 procenta, zatímco celá Evropa zaznamenala růst o 3,9 procenta. Ceny vozů s dieselovým motorem rostly v Evropě o 4,5 procenta a benzinová auta podražila o 3,4 procenta. V ČR se ceny aut s naftovým pohonem snížily o 0,7 procenta a s benzinovým o 1,6 procenta.
Za poklesem cen na tuzemském trhu podle analytiků PwC stojí především dva roky trvající pokles poptávky po nových vozech. Nejvíce přitom v ČR zlevnila malá auta, a to o 3,2 procenta, naopak terénní vozy pro volný čas zaznamenaly růst o 4,4 procenta.
Vedle Dánska patří k nejdražším zemím Norsko a Finsko s cenami 65, respektive 31 procent nad průměrem. Naopak nejlevněji je vedle ČR v Itálii a Řecku, kde jsou ceny nižší o sedm, respektive šest procent.
Podle Svazu dovozců automobilů se díky nárůstu ve druhém čtvrtletí tuzemský prodej za prvních šest měsíců roku zvýšil o 3,6 procenta na 67.110 osobních aut.
Evropská komise tento týden uvedla, že nové automobily na evropském trhu jsou nyní nejlevnější v Dánsku, nejdražší naopak v Německu. Ve výpočtu ale nezohlednila daně, zatímco PwC sestavila žebříček z koncových cen včetně daně.