"Podobně jako loni je letní sezona špatná, především měsíc červenec. Je to zřejmě způsobeno i tím, že mnoho lidí v této době odjíždí mimo republiku. Červenec a srpen ale již dlouho nejsou rekordní, vrcholem nápojové sezony jsou květen a červen," řekl.
Letos uvedla Poděbradka na trh osm novinek v podobě nových příchutí ochucených minerálek a nových typů ledových čajů. Na vyhodnocení jejich postavení na trhu je podle vedení firmy ještě brzy, protože novinky se prodávají teprve čtyři měsíce. Vše ale nasvědčuje tomu, že nejúspěšnějším produktem letošní sezony bude ledový čaj Lemon tea bez cukru. "To ale není pro nás překvapení, počítali jsme s tím," řekl Barvíř.
Ledové čaje se staly i loni nejúspěšnějšími produkty z portfolia společnosti s dvojnásobným nárůstem prodeje. Charakteristické pro letošní rok je podle firmy výrazné zostření konkurenčního boje na tuzemském trhu. "Producenti a distributoři se doslova předhánějí v různých speciálních nabídkách pro spotřebitele," řekl.
Poděbradka patří mezi významné producenty nealkoholických nápojů na tuzemském trhu. Vyrábí minerální vody a ledové čaje. Původně společnost s ručením omezeným se předloni změnila na akciovou společnost.
Majoritní podíl 51 procent akcií Poděbradky drží rakouská firma MIRA, kterou vlastní Raiffeisen Investment. Zbylých 49 procent akcií má předseda představenstva Poděbradky Jaroslav Pečenka. Společnost proti loňsku zvýšila v pololetí počet zaměstnanců asi o 30 na 180 lidí.