Věrnostní programy mají klientovi ČSA zajistit rychlejší a pohodlnější způsob odbavení. Navíc od podzimu chtějí aerolinie zcela změnit zacházení s podnikovými klienty. Obchodní cestující by se tak mohli dočkat přednostního odbavení nebo možnosti se občerstvit až budou čekat na odlet v dalším budovaném salonku ČSA. Obchodníkům by chtěly ČSA také významně zvýšit odškodnění v případě nepravidelností letů. "Logicky podobný projekt chystáme i pro běžnou ekonomickou třídu na první čtvrtletí příštího roku," řekl Tvrdík listu.
Každý zákazník se také, stejně jako dnes, bude moci zapojit do sbírání mil a následně si za ně vzít bezplatné letenky či jiné výhody. Podobný koncept nabídnou aerolinky i firmám.
Jako odměny nabídkou aerolinky i volné letenky. Firma jich rozdá 100.000. Podle Tvrdíka však nepůjde o pouhé rozdávání letenek, ale účelovou marketingovou kampaň. Věrnostní program ČSA má podle listu již nyní přes 100.000 zákazníků.
Cenovými lákadly přitahují pozornost zákazníků i ostatní letecké společnosti. Například když začínal z Brna do Londýna létat britský Rynair, nabízel letenku za necelou stokorunu. Slovenský SkyEurope teď nabízí část míst ve svých letadlech na více linkách v Evropě za jednu korunu, dodává list.
I přes nástup levných dopravců, se podařilo ČSA v pololetí zvýšit počet pasažérů o pětinu na 2,3 milionu.